|
|
|||
|
|||
|
Jeg er lige hjemvendt efter en tur til Amager stand
så langt så godt....Men men, det var helt umuligt at ligge og slappe af pga hundens bedste ven, overhoved ikke fatter, at ikke alle er interesset i at blive gøet og savlet lige ned i hovedet. Hvorfor skal hundeejere altid tro at de "ejer" stranden, kunne de for pokker ikke bare holde deres hunde i snor ![]() Måtte opgive at være på stranden, lå mellem st.1 og st.2, da en flok mænd af anden etnisk baggrund end dansk, skulle vise hvem der bestemte med deres kamphunde......... De havde ikke en døjt forstand på hunde, kun at bruge dem som "potensforlænger", og her var der tale om grov mishandling af hunde, ![]() Jeg forstår ikke, når nu København har ofret så mange penge på en fed lækker strandpark, hvorfor ofre man så ikke, at der er nogle "opsynsfolk" ?? Men Parkeringsservice, fik da tjent deres løn ind ........... ![]() Bedste sommerhilsner en ellers ivrig bruger af standen, men desværre ikke så meget mere , øvøv |
|
|
|||
|
|||
|
Der er skiltet overalt, at hundene SKAL være i snor, men det bliver meget sjældent overholdt. Amager Strandpark bør ansætte folk til at give bøder derude, så vi kan få dæmmet op for problemet. Det er ulækket. Strandparken er ikke en skov, eller en hundepark, men et sted man skal kunne ligge og sole sig, og hygge og lege uden at møde illelugtende hunde, salvende store og små kræ og træde i hundelorte overalt.
Dog må jeg lige indskyde, (i forhold til forrige indlæg) at jeg ser lagt flere almindelige danskere end indvandrere med hunde uden snor. Folk må respektere kravet om hunde i snor, og samle op efter deres hunde derude! |
|
|
|||
|
|||
|
Ja, vi er helt enige .
Jeg har lige netop nu i TV lorry hørt formanden for strandparken sige, HUNDE ER FORBUDT PÅ STANDEN, men hvem pokker skal håndhæve det?? Men nu må vi se om det hjælper at det er kommet i TV Og jeg giver dig ret i, at det er mest rene Danskere der er skide ligeglade med reglerne, de EJER det hele Fortsat go sommer ;-) |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg bor tæt på stranden men bruger den ikke så ofte, netop pga. løse hunde. Det gælder hundeejere i alle aldre og typer, og hunde i alle størrelser.
Synes heller ikke det er så fedt at folk lufter deres kamphunde uanset om de er i snor. Hvis sådan en kæmpe hund går til angreb, er det de færreste der kan holde sådan et kræ tilbage. |
|
|
|||
|
|||
|
Opsætning af skilte bør begræses mest muligt, - meeen, når man gentagende gange ser løse (oftest) såvel som hunde i snor der tisser op ad de runde orange ringe væmmes man når man på en god dag ser børnefamilier med medbragt mad tage ophold netop på disse iøjefaldende og spændende "bænke", - - ULÆKKERT.
- så måske et lille skilt eller to kunne øge hygiejnen? |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg tilhører den gruppe Amagerbeboere som bruger stranden stort set hver dag til løbe eller gåture, og synes jeg er rigtigt heldig at bo i gå-afstand af et så fint område.
Desværre er jeg efterhånden blevet nervøs for at gå der, da jeg flere gange har oplevet aggressive hunde, og hundeejerne har overhovedet ingen styr på deres hunde når de ikke er i snor! De ansvarlige er nødt til at vælge om de har anlagt en ny fin strand til brug for mennesker eller hunde, og så gøre noget seriøst ved problemet. Måske parkeringsvagterne kan udskrive bøder til hundeejerne? Så har de da noget fornuftigt at tage sig til :-) Det er forståeligt at hundeejerne også gerne vil have deres hunde i vandet, og forbud/blåt flag eller ej, så sker det under alle omstændigheder - så hvorfor ikke reservere et stykke strand til dette? Så kan vi uden hunde måske være i fred på resten af stranden. |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Tina
![]() Der er faktisk områder hvor hunde kan være uden snor, men det gider hundeejerne åbentbart ikke at bruge ![]() Nu har hundeejere til kamphunde også indtaget Lergravsparken, så dér er det også umuligt at færdes, især hvis man har børn. Jeg har set politiet være på stedere UDEN AT GØRE EN DYT, hvor pokker er vi så henne !! Kh K
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej,
jeg er enige i at hunde ikke skal gå frit på stranden.........eller i hver fald ikke på en "flupapirsdag" hvor folk ligger og soler sig, men jeg finder det meget uheldigt med de regler der er opstillet for stranden (ingen hunde udenfor stierne mellem maj og august)! Jeg er selv den heldige hundeejer af en hund der er vældig glad for at bade og grave i sand, og hvis jeg ikke kan gå ned på stranden med den og bade, ja, så ved jeg faktisk ikke hvor vi skal gå hen i kbh! Synes det er langt ude, at man plasker et 2-3 km kystområde til med sand og kalder det en strandpark, hvormed så lokalbefolkningen ikke kan lufte deres hunde ved vandet længere. Så min opfordring er at Strandparken tager sig sammen, får fingeren ud og laver et fritløbsområde på stranden samt skider på det blå flag (deres begrundelse for at hunde ikke må være på selve stranden mellem maj og august), således hunde også får ret til at bade. Jeg kommer aldrig at appectere at min hund ikke kan få lov at gå frit en skyet dag hvor jeg er mere eller mindre alene på stranden (eller kan holde god fornuftigt afstand til andre) og jeg kommer især aldig til at acceptere at hunde kun må være på stieren mellem maj og august....sikke til nazi-regler! Men selvfølgelig skal hundeejer respektere folk der soler, bader, børn osv., men hundene skal schisme også have lov til at bade! Så synes alle skal vis hensyn, især har vi hundeejer stor pligt til at bedømme situation og holde vores hunde i snor når det er en "fluepapirsdag" med høj sol, men de regler der forfindes idag er kun til at blive brudt og der er ingen hundeejer der vil acceptere dem! kbaggen |
|
|
|||
|
|||
|
Kære Alle jer med indlæg omkring hunde.
Jeg er dybt ulykkelig over tonen og hadet, når det kommer til hunde, selv er jeg ejer af en lille meget sky fredelig hund, der ikke er større en 40 cm i højden, og jeg går i snor, lige såsnart bare en soler sig, men når jeg går helt alene kl: 8:00 om morgenen og der ikke er et øje i sigte, heller ikke andre med store hunde, så slipper jeg hende løs for hun elske at bade. Vi boede her jo før at stranden blev et kæmpe tiltrækningsplaster. men jeg ville så gerne ønske at der var plads til alle, og det skuffer mig, ærgrer mig så gruelig meget med al det enten/eller og se det hel kun fra eget synspunkt, og det gør mig så ulykkelig, at de få hundeejere, der ikke tager hensyn, er alt for skråsikre eller efterlader deres ulækre hundelorte skal skade os andre hundeejere så meget, så der er fare for, at der ingen steder er, hvor ens familiemedlem/hunden kan få en glad halv time, og desværre har vi oplevet, at menneskene på stranden sviner endnu mere end hundene med al deres skrald på stranden, som jeg går og samler lidt op af på mine hundeture. Men sandheden er jo, at hvis alle hundeejere samlede op, havde deres hund i snor i nærheden af mennesker og ingen ejede muskehunde eller af ansvarsfølelse gik med dem med mundkurv, så var der ingen, der overhovedet lagde mærke til hundene, ligesom man kun ser barnevogne, hvis man selv er med baby. Så kære mennesker , Ryd op, og tag jeres affald med jer, uanset, om der kommer fra jer selv eller hunde og hold jeres hund i snor i nærheden af andre, så er der fred for alle. Kærligst Lykkes ejer. Sidst redigeret pia; 19-08-2010 af 12:06. |
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visningsmåde | |
|
|